Gyenge izomzat jelei

Elsődleges sorvadás tünetei nőknél

Stressz-inkontinencia

  • Hasi nyomás által kiváltott akaratlan vizeletvesztés.
  • Tüsszentés, nevetés, lépcsőzés… hatására bekövetkező vizeletcsepegés, vagy akár teljes vizeletvesztés.

Gatizom Gyengeség

  • Szél-, széklet-visszatartási nehézség vagy képtelenség.
  • Nagyobb fertőzésveszély (levegő, víz juthat a hüvelybe).
  • Szexualitás minőségének romlása (a gyenge izom kevésbé fonódik a hímvesszőre).
  • Szeméremtájéki, hüvely visszértágulat, aranyér kialakulása.

Amennyiben az izmok tovább gyengülnek a szervek jobban terhelődnek a tünetek is fokozódnak.

Másodlagos sorvadás tünetei nőknél

Húgycsősérv (urethrokele)

  • A mellső hüvelyfal gyengesége miatt, a húgycső a hüvelybe boltosulhat, a tünet préseléskor fokozódik.

Hólyagsérv (cystokele)

  • Szintén mellsőfali hüvelygyengeség miatt, a hüvely képtelen a húgyhólyag támasztására.
  • Vizeletcsepegéssel, alhasi fájdalommal járhat.
  • Később a vizeletcsepegés megszűnik, és a vizeletürítés jelent nehézséget.

Végbélsérv (rectokele)

  • A hátsó hüvelyfal gyengesége miatt, a végbél beboltosulhat a hüvelybe.
  • Préseléskor fokozódik.
  • Húzó deréktáji fájdalom, székrekedés, székelési nehézség járhat vele.
  • Súlyos esetben, nagy nyomás hatására a végbél a záróizmon kitüremkedhet.

Méhsüllyedés (Descensus uteri)

  • A méh a tartószalagok megnyúlása és a gyenge hüvelyizomzat miatt a hüvelybe süllyed.

Méh előreesés (prolapsus uteri)

  • A méhszáj a hüvelybemenetnél kijjebb ereszkedik részben vagy teljesen.
  • Vizelet- székletürítési nehézség.
  • Alhasi fájdalmak.
  • Húgyúti fertőzések.
  • Szexuális problémák.

Hüvelyfalak süllyedése (Enterokele)

  • Hüvelyfalak süllyedése a méhsüllyedése vagy a méh előreesése nélkül.

Organikus anorgazmia

  • A hüvely renyhesége miatt aktus alatt minimális a szöveti érintkezés.
  • Az ingermennyiség csökkenése gátolja az orgazmus elérését.
  • Ez a motiváció hiányát okozhatja a szexuális életben.

Amennyiben az alábbi tünetek közül bármelyiket tapasztalod érdemes eljönnöd egy tanfolyamra. A gyakorlatokkal megerősítheted az izmaid. Megérted milyen belső folyamatok állhatnak a problémád hátterében. Megismered azokat az apró életmódbeli ajánlásokat, amikkel segítheted a gyorsabb javulást.